Surowiec

Klocek hamulcowy składa się z bardzo wielu komponentów, których ilość może dochodzić nawet do 25. Właściwości dobranych komponentów w połączeniu z technologią produkcji wpływają na końcowe parametry wyrobu.

Dobór składów mieszanek wynika z poziomu tarcia, która w zależności od konstrukcji hamulca musi zagwarantować różne siły hamowania. Dlatego na okładziny używane na tylne osie stosowana jest inna mieszanka niż na przednie hamulce. Równie duże znaczenie ma rodzaj pojazdu. Samochody użytkowe ze względu na swoją masę i wysokie przebiegi wymagają hamulców o wysokiej odporności na zużycie.
Odpowiedni skład mieszanki klocka hamulcowego to ciągłe dążenie do zapewniania jak najwyższej skuteczności hamowania przy zachowaniu jak najniższego zużycia materiału ciernego.

Mieszanki używane do produkcji klocków hamulcowych Bremann dzielą się na trzy grupy:

o wysokiej
zawartości metalu
o niskiej
zawartości metalu

 ceramiczne

Obecne ilość wykorzystywanych mieszanek obejmuje 32 mieszanki cierne nie zawierające azbestu. Wszystkie używane mieszanki odpowiadają również wymaganiom ELV, tzn. nie zawierają ołowiu, tlenku rtęci, kadmu i chromu VI, a co za tym idzie spełniają wysokie wymagania ekologiczne.